طلا

هنگام خرید سولیتر به چه چیزهایی دقت کنیم؟

اولین تصویری که به محض شنیدن کلمه “سولیتر” به ذهن شما می رسد چیست؟ در واقع تعجب نخواهیم کرد اگر بگویید که یک انگشتر فوق العاده را تجسم کرده اید. در دنیایی که مد روز در حال تغییر جواهرات است، حلقه های الماس سولیتر جایگاه خود را به عنوان یکی از پرطرفدارترین زیورآلات باز کرده اند.

اما انتخاب یک سولیتر آسان تر از خرید آن است. اگر به اندازه کافی مراقب نباشید، ممکن است یک سنگ تقلبی بخرید. اگر قصد خرید یک سولیتر الماس را دارید, ما به شما می گوییم که چگونه یک انتخاب مناسب داشته باشید. چه از جواهر فروش محلی خود, چه به صورت آنلاین سولیتر بخرید، چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. در این مقاله در مورد هر چیزی که باید در انتخاب یک سولیتر بدانید صحبت می کنیم.

سولیتر چیست؟

خب، اول از همه! سولیتر دقیقا چیست؟ به بیان ساده، سولیتر یک الماس یا سنگ قیمتی است. اصطلاح سولیتر اغلب برای نشان دادن زیورآلاتی که فقط با یک الماس و بدون هیچ سنگ جانبی تنظیم شده اند، استفاده می شود. وقتی یک سنگ تراش یافته الماس به تنهایی روی یک پایه قرار میگیرد جذابیتی بی نظیر ایجاد می کند.

اگرچه محبوب ترین نوع جواهرات سولیتر حلقه های نامزدی و حلقه های ازدواج هستند، اما گزینه های شما فقط به حلقه ها محدود نمی شود. ایده اصلی پشت جواهرات سولیتر برجسته کردن زیبایی سنگ است.بنابراین مهم است که سنگ خود را با دقت انتخاب کنید. در اینجا چند نکته مفید برای کمک به شما وجود دارد:

هنگام انتخاب یک سولیتر به دنبال چه چیزی باشیم؟

شاید هیچ چیز به اندازه یک سولیتر باکلاس و شیک، نتواند زیبایی های درخشانی به ظاهر شما ببخشد! هنگام انتخاب سولیتر ، مهم است که روی ویژگی ها و همچنین کیفیت سنگ تمرکز کنید. کیفیت سولیتر ، برای هر الماس، در چهار سطح مختلف ارزیابی می شود. این چهار سطح با 4Cs نشان داده می شوند: برش، رنگ، شفافیت و وزن قیراط. اجازه دهید به هر یک از آنها به طور مفصل نگاه کنیم.

برش: برش یک سولیتر می تواند ارزش آن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. شما می توانید برش را به عنوان مهم ترین عامل از چهار عامل در نظر بگیرید. این عامل به شما در مورد کیفیت بازتابی و درخشندگی الماس می گوید. روش های زیادی برای تراش سنگ وجود دارد، مانند گرد، بیضی، زمرد، مارکیز، کوسن، تریلیون و پرنسس… , هرچه تراش بهتر باشد، الماس درخشان تر به نظر می رسد. بنابراین، مطمئن شوید که سولیتر شما برش خوبی داشته باشد و به خوبی بدرخشد. برخی از برش ها، مانند برلیانت گرد، درخشندگی سنگ را بیشتر از بقیه می کند. به همین ترتیب، برخی برش های دیگر مانند بیضی و مارکیز باعث می شود که سنگ بسیار بزرگتر از آنچه هست به نظر برسد. هنگام انتخاب جواهرات سولیتر خود باید همه این عوامل را در نظر بگیرید.

رنگ: الماس ها در طبیعت در رنگ های مختلفی یافت می شوند. با شروع از بی رنگ، می توانند به زرد روشن یا حتی قهوه ای نیز برسند. الماس‌های بی‌رنگ کمیاب‌ترین و مطلوب‌ترین الماس‌ها هستند. جای تعجب نیست که آنها همچنین گران ترین مواردی هستند که می توانید در بازار پیدا کنید. این بدان معناست که هر چه سولیتر شما بی رنگ تر باشد، ارزش آن بیشتر خواهد بود. اگر به دنبال سنگی با کیفیت هستید، سنگی بی رنگ یا تقریباً بی رنگ را انتخاب کنید.

شفافیت: بیشتر الماس‌ها دارای عیوب طبیعی هستند. عیوب درونی به نام آخال و عیوب بیرونی به عنوان لکه شناخته می شوند. این عیوب بر شفافیت الماس تأثیر می گذارد. گاهی اوقات عیوب با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. هنگامی که سولیتر خود را انتخاب می کنید، سعی کنید یکی از آنها را انتخاب کنید که درجه شفافیت بالایی داشته باشد. این بدان معناست که نقص آن کم خواهد بود.

وزن قیراط: قیراط, به وزن سولیتر شما, که با قیراط متریک اندازه گیری می شود اشاره دارد. یک قیراط برابر با 1/5 گرم است. و به 100 قسمت تقسیم می شود. توجه داشته باشید که قیراط تاثیری در زیبایی الماس ندارد اما می تواند قیمت آن را تا حد زیادی تعیین کند. همچنین، دو سنگ با وزن قیراط مساوی می توانند از نظر ارزش تفاوت زیادی داشته باشند. این به دلیل تفاوت در برش، رنگ و شفافیت آنها است. بنابراین، پس از وزن قیراط سنگ خود, 3Cهای دیگر را در نظر بگیرید.

اشتباهاتی که باید هنگام خرید سولیتر اجتناب کنید

خرید سولیتر یک سرمایه گذاری بزرگ است. بدیهی است که شما می خواهید ارزش پول خود را حفظ کنید.پس هنگام انجام خرید سعی کنید از این اشتباهات رایج دوری کنید.

تحقیق نکردن: برای خرید سولیتر عجله نکنید. برای درک نیاز خود وقت بگذارید. همچنین تصمیم بگیرید که چه مقدار پول می خواهید برای خرید سنگ خرج کنید. درباره 4Cها ایده بگیرید و نحوه تعیین کیفیت سولیتر را درک کنید. همچنین باید فکر کنید که آیا مایل به مصالحه در مورد هر یک از 4Cها هستید تا به بودجه خود پایبند باشید. آیا بودجه شما ثابت است یا منعطف؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا تصمیم بهتری بگیرید.

عدم توجه به گواهینامه: هنگام خرید سنگ های قیمتی، اهمیت گواهی را نادیده نگیرید. گواهی صادر شده توسط یک آژانس مجاز، الماس ها را بر اساس 4Cs درجه بندی می کند. بنابراین، شما می توانید در مورد برش، رنگ، شفافیت و وزن قیراط سنگ به طور دقیق بدانید. همچنین می توانید بدانید که آیا الماس طبیعی است یا خیر. هنگامی که از یک سازمان معتبر گواهی دریافت می کنید، از اصالت و کیفیت الماس اطمینان دارید. این بدان معنی است که شما خطر پرداخت پول بیشتر برای سنگی با کیفیت پایین را کاهش می دهید. بنابراین، همیشه برای خرید یک الماس تایید شده اصرار کنید.

به سراغ یک خرده فروش معتبر نمی روید: هنگام خرید جواهرات سولیتر ، همیشه شهرت خرده فروشی ای را که از آن خریداری می کنید در نظر بگیرید. اگر به دنبال یک جواهرساز قابل اعتماد هستید، احتمالا الماس های تایید شده دریافت خواهید کرد. بنابراین، خواهید دانست که الماسی که می خرید واقعی است. علاوه بر این، خرده فروشان معروف در کنار محصولات خود گارانتی نیز ارائه می دهند. از طرف دیگر، اگر به یک خرده فروش ناشناس مراجعه کنید، ممکن است هیچ یک از این امکانات را دریافت نکنید. همچنین، در صورت عدم وجود گواهی، ممکن است مجبور شوید پول بیشتری از ارزش الماس خود بپردازید. امروزه می توانید جواهرات سولیتر را به صورت آنلاین نیز خریداری کنید. اگرچه در زمان رفتن از یک فروشگاه به مغازه دیگر صرفه جویی می کنید، اما باید مطمئن شوید که با یک جواهرفروش آنلاین که محصولات با کیفیت بالا و دارای گواهینامه را به فروش می رساند، خرید می کنید. بررسی نظرات کاربران راه خوبی برای ارزیابی شهرت خریداران آنلاین است.

اگر بتوانید از این اشتباهات رایج اجتناب کنید، قادر خواهید بود تصمیمی آگاهانه بگیرید. همانطور که می گویند، الماس برای همیشه ماندگار است. بنابراین، سولیتر خود را با دقت انتخاب کنید و از زیبایی آن برای همیشه و همیشه لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *