طلا

نکته های خرید تک دست طلا

تک دست طلا (تک پوش طلا)، يکی از انواع مدل النگو است. جذابيت ظاهری و شيک بودن اين مدل النگو پهن، باعث شده است تا موردتوجه خانمها قرار بگيريد. در اين مطلب با مدلهای تک دست طلا، نکات انتخاب تک دست طلا متناسب با رنگ پوست و فرم دست، مناسبترين سايز برای شما و راهنمای خريد آن بيشتر آشنا میشويد.

١- انواع مدل تک دست طلا که طرفداران بيشتری دارند

تک دست طلا زنانه، تنوع زيادی دارد. اين تک دستها، در دو نوع قفلدار و بدون قفل ساخته میشوند. نوع قفلدار آن مثل دستبند روی دست بسته میشود و در دسته بندی دستبند النگويی است؛ نوع بدون قفل آن، مثل النگو در دست انداخته میشود که تک دست يا النگو تک پوش ناميده میشود.

نکته مهم: در اين مطلب هر جا صحبت از تک دست طلا میشود، منظور نوع بدون قفل آن است. تک دست طلا (تک پوش طلا)، نه تنها به دست شما جلوه و زيبايی خاصی میدهد، بلکه بر خلاف، گردنبند و گوشواره، هميشه جلوی چشمتان است و میتوانيد از ديدن آن لذت ببريد.

شامل محدوده قيمت، محدوده وزن، نام برندها و مت ﷼ هر کدام (طلا زرد، طلا سفيد و …میشود نيز استفاده کنيد. با اين کار سريعتر به مدل تک دست موردنظرتان، دسترسی پيدا میکنيد.

٢- موقع انتخاب تک دست طلا بهتر است به چه نکاتی توجه شود؟

برای انتخاب تک دستی که روی دست جلوهی زيباتر و شيکتری داشته باشد، دو عامل رنگ پوست و فرم مچ دست، تاثير بسيار زيادی دارند. در اين قسمت درباره آنها توضيح داده شده است.

رنگ پوست:

رنگ پوست افراد با يکديگر متفاوت است. افرادی که پوستی با تن سرد دارند، رنگ رگهای قسمت زيرين مچ دست يا روی مچ دست آنها آبی يا بنفش است. افرادی که تن پوست آنها گرم است، رگهایشان به رنگ سبز است. اگر تن پوستتان سرد است، برای خريد تک دست، سراغ طلا سفيد برويد.

اگر تن پوستتان گرم است، تک دست طلا زرد انتخاب بهتری برای شماست. افرادی که رنگ پوست آنها خنثی است، میتوانند از هر رنگ طلا استفاده کنند.

فرم مچ دست:

اين که تک دست طلا با چه پهنايی بخريد، کاملاً سليقه ای است؛ اما برای اينکه ظاهر شيکتری داشته باشيد و تک پوش روی دستتان جلوهی بيشتری داشته باشد، بهتر است نکات زير را در نظر بگيريد.

اگر مچ دست لاغر و باريک داريد، بهتر است تک دست با عرض کم را انتخاب کنيد. اگر مچ دست، پهن يا توپر داريد، بهتر است تک دست با عرض بيشتر و پهن را انتخاب کنيد.

نکته: بهتر است اين عوامل مهم را موقع خريد تک دست طلا برای کودک و نوزاد نيز رعايت کنيد.

٣- چگونه تک دست مناسب سايز دست بخريم؟

برای اندازهگيری مچ دست هنگام انتخاب النگو تک دست مناسب، انگشت شست را روی انگشت کوچک دستتان بگذاريد ( دقيقا مثل حالتی که النگو دست میکنيد)؛ عريض ترين قسمت دست را اندازه بگيريد؛ عدد به دست آمده را با جدول سايزبندی مقايسه کنيد.

۴- بايدها و نبايدهای خريد النگو تک پوش طلا

از آنجايی که پهنا (عرض) تک دست، تنوع زيادی دارد، بهتر است قبل از خريد تک دست طلا، پهنای تک دست موردنظرتان را درنظر بگيريد. اگر قصد خريد تک دست طلا مدل تراش را داريد، از زبر نبودن سطح آن مطمئن شويد. اگر قصد داريد که تک دست را هميشه دست کنيد، بهتر است نوع فنری آن را انتخاب کنيد که انعطاف پذيری بيشتری دارد؛ اما اگر در فعاليتهای روزمره میتوانيد از آن مراقبت کنيد، هر نوع تک دستی که دوست داريد را خريداری کنيد. تک دست طلا، هم برای استفاده روزانه و هم برای استفاده در مجالس رسمی و مهمانی ها مناسب است. برای استفاده روزانه بهتر است تک پوشی را انتخاب کنيد که روی آن سنگ، نگين و جواهرات کمتری کار شده است. بهترين سايز تک دست برای دست خانم ها، کودکان تک دستی است که به مچ دست نچسبد و رد نگذارد. همچنين دستنبد، آنقدر گشاد نباشد که وقتی دست خود را به سمت پايين میآوريد، روی دست بيايد و خيلی پايينتر از مچ قرار بگيرد؛ چون اصلاً ظاهرزيبايی ندارد.

۵- تک پوش طلا را دست راست بيندازيم يا دست چپ؟

اول از هر چيز به اين بستگی دارد که شما چگونه راحتتر هستيد؛ اما بهتر است اين نکته را نيز در نظر بگيريد که تک دست طلا (تک پوش طلا)، معمولاً در دست چپ انداخته میشود.

اگر عادت داريد ساعت بيندازيد و ساعت در دست چپ است، بهتر است تک دست را در دست راست بيندازيد.

اگر عادت داريد دستبند بيندازيد و دستبند در دست راست است، و میخواهيد تک دست هم داشته باشيد، بهتر است تک دست را در دست چپ بيندازيد.

اگر عادت داريد النگو بيندازيد و النگو در دست راست است، و میخواهيد تک دست هم داشته باشيد، بهتر است تک دست را در دست چپ بيندازيد.

۶- عوامل موثر بر قيمت تک دست طلا چيست؟

قيمت نهايی طلايی که خريداری میکنيد، از فرمول زير بدست می آيد.

قيمت لحظهای طلا * وزن تک دست طلا+ اجرت ساخت + سود فروشنده + ماليات = قيمت تک دست طلا ١٨ عيار بعد از انتخاب هر مدل تک دست طلا در سايت گالری دنیز، وزن تک دست، اجرت ساخت، سود فروشنده و ماليات آن به صورت کاملاً واضح و به روز مشخص شده است. قيمت لحظه ای طلا نيز در سايت قابل مشاهده است. با دانستن اين اطلاعات، میتوانيد قيمت تک دست طلا زنانه را به راحتی محاسبه کنيد.

نکته: همانطور که میدانيد، قيمت به روز تک دست طلا، متناسب با شرايط مختلف،میتواند به صورت صعودی يا نزولی باشد. اگر میخواهيد تک دست ارزان قيمت بخريد، بهتر است تک دستی را انتخاب کنيد که وزن کمتری دارد.

٧- راهنمای خريد تک دست طلا

اين روزها، خريد آنلاين تک دست طلا يکی از رايجترين روشهای خريد طلا است. اگر شما هم برای صرفه جويی بيشتر در هزينه و زمان و حتی مقايسه راحتتر انواع تک پوش طلا زنانه،خريد آنلاين طلا را ترجيح میدهيد، بايد اين نکته را در نظر بگيريد که از فروشگاه ها يا پلتفرمهای معتبر فروش تک دست طلا به صورت آنلاين استفاده کنيد تا کلاه سرتان نرود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *