طلا

راهنمای تعیین سایز گردنبند زنانه

خرید گردنبند همیشه یکی از جذاب‌ترین و شیرین‌ترین خریدها برای بانوان بوده که گاهی آقایان هم دست به کار می‌شوند و برای خود، گردنبند مردانه می‌خرند. اما آیا تا به حال به این فکر کردید که برای خرید گردنبند طلا باید چه نکاتی را رعایت کنید؟ مثلا تا به حال شده یک گردنبند را به صورت آنلاین یا حتی حضوری سفارش دهید و هنگام استفاده متوجه بشوید که سایز اشتباهی را انتخاب کردید؟ اگر همچین تجربه‌ای داشتید پس حتما باید با انواع سایز گردنبند‌ زنانه به خوبی آشنا بشوید، اما اگر این تجربه را نداشتید، بهتر است برای پیشگیری از وقوع آن، حتما این مطلب را تا آخر مطالعه کنید. در ادامه می‌خواهیم به معرفی انواع سایز گردنبند زنانه و سایز آن‌ها بپردازیم تا بدانید که با توجه به انتخابی که دارید، چه سایزی را باید در نظر بگیرید.

گردنبند چوکر زنانه ( Choker )

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید گردنبند چوکر از صدها سال پیش برای زنان و مردان مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما چند سالی است که ما آن‌ را در صنعت مُد مشاهده می‌کنیم. در دهه ۹۰ میلادی، چوکر به اوج محبوبیت خود در غرب رسید و از آن به وفور استفاده می‌شد. اما هنوز هم افراد شیک‌پوش زیادی به خصوص نسل جوان، از آن استفاده می‌کنند. گردنبند چوکر به گردن می‌چسبد و اگر گردن بلند و کشیده‌ای داشته باشید، استفاده از آن، زیبایی گردن شما را دوچندان می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید چوکر را با سایر گردنبند‌های آویز هم استفاده کنید. رنگ مشکی گردنبند چوکر را در استایل‌های گرانج، بیشتر مشاهده می‌کنیم که عموما توسط نسل جوان و نوجوان استفاده می‌شود اما به طور کلی این گردنبند با لباس‌های یقه هفت، جلوه خاصی پیدا می‌کند

سایز چوکر

حالا که با تعریف چوکر و نحوه استفاده آن به خوبی آشنا شدید، بهتر است به سراغ سایز چوکر برویم. از آنجایی که این گردنبند یا روی گردن و یا استخوان ترقوه قرار می‌گیرد بهتر است طول میانگین سایز آن ۴۰ سانتی‌‌متر یا به عبارتی ۱۶ اینچ باشد. سایز چوکر از همه گردنبند‌ها کمتر است به همین دلیل بهتر است گاهی آن‌ را با گردنبند اپرا استفاده کنید که بیشترین سایز و اندازه را در میان گردنبند‌ها دارد.

گردنبند پرنس زنانه

گردنبند زنانه ساده، جزو رایج‌ترین گردنبند‌ها است که به گردنبند پرنس نیز شهرت دارد. اکثر بانوان و دختران، حداقل یک نوع از این گردنبند را دارند و از آن استفاده می‌کنند. این نوع گردنبند، را بهتر است با استایل‌های مینیمال، مدرن و یا کلاسیک ست کنید. چون در همه‌ی سبک‌ها می‌توانید گردنبند مورد علاقه خود را در این نوع پیدا کنید. این آویزِ زیبا از یک زنجیر تشکیل شده که پلاک، سنگ و یا هر شکل تزئینی دیگر به زنجیر آویزان می‌شود. درست مثل گردنبند‌های معمولی که همه ما آن‌ها را دیده‌ایم. حالا سوال اینجا است که آیا سایز گردنبند زنانه پرنس هم مهم است و آیا باید به آن توجه کرد؟

سایز گردنبند زنانه پرنس

این گردنبند از چوکر بلند تر و از گردنبند اپرا کوتاه‌تر است و سایز استاندارد آن حدود ۴۵ سانتی‌متر است. نکته‌ای که حتما باید به آن توجه کنید، این است که سایز گردنبند زنانه باید طوری باشد که چیزی که از زنجیر آویز شده در نقطه کانونی گردن شما و در زیر استخوان ترقوه قرار بگیرد. این گردنبند را می‌توانید با یک کت زنانه ست کنید و زیبایی خاصی به استایلتان ببخشید.

 

گردنبند اپرا ( Opera )

اگر به سبک‌ها و استایل‌های کلاسیک علاقه داشته باشید، گردنبند اپرا بهترین انتخاب برای شما است. البته نمی‌توان این گردنبند را فقط به سبک کلاسیک محدود کرد. اما بیشتر برای لباس‌های کلاسیک از آن استفاده می‌کنند. مثلا با یک کت‌ و شلوار زنانه کلاسیک و استفاده از گردنبند اپرا، می‌توانید زیباترین استایل را بسازید. اپرا را می‌توانید به صورت ساده و هم به صورت دولایه به گردن بیندازید. جوری که انگار یک چوکر دو لایه را در گردن دارید. این نوع گردنبند جزو بلندترین گردنبند‌‌ها محسوب می‌شود به همین دلیل می‌توانید با خلاقیت خود، آن را با مدل‌های مختلف استفاده کنید.

سایز گردنبند اپرا

همانطور که گفتیم، این گردنبند، از زیورآلات بلند محسوب می‌شود و در حالت عادی باید در نیمه پایین سینه قرار بگیرد. اما جالب است بدانید در بعضی موارد، اندازه این گردنبند تا ناف هم می‌رسد. سایز گردنبند زنانه اپرا در حالت استاندارد باید بین ۳۰ تا ۳۶ اینچ یا ۷۶ سانتی متر باشد. به دلیل طول زیادی که این گردنبند دارد، محدودیتی برای استفاده از آن با لباس‌های مختلف ندارید.

گردنبند مهره‌ای

گردنبند مهره‌ای جزو گردنبند‌هایی است که هم بانوان و هم آقایان به وفور از آن استفاده می‌کنند. سرتاسر این گردنبند با مهره پوشانده می‌شود و خبری از زنجیر و بند نیست. حالا این مهره‌ها می‌توانند هرچیزی باشند. از مروارید گرفته تا سنگ‌های زینتی. در مدل‌های جدیدتر، مشاهده می‌کنیم که وسط مهره‌ها، پلاک اسم هم دیده می‌شود که این ویژگی، باعث می‌شود گردنبند فقط به شما اختصاص پیدا کند. در ادامه می‌خواهیم به سایز مخصوص این آویز جذاب بپردازیم. استفاده از این مدل، در کنار لباس‌های یقه‌اسکی و یقه بسته، زیبایی شما را دوچندان می‌کند.

سایز گردنبند زنانه مهره‌ای

مدل مهره‌ای از گردنبند زنانه پرنس بلندتر بوده و از مدل اپرا کوتاه‌تر است. در واقع آویز مهره‌ای در جایی بین استخوان ترقوه و میان سینه‌ قرار می‌گیرد که سایز استاندارد آن چیزی حدود ۵۵ سانتی متر و ۲۲ اینچ است.

گردنبند طنابی

گردنبندهای طنابی که به دلیل شکل ظاهری خاصی که دارند به گردنبند Y نیز معروف هستند. یکی دیگر از زیورآلات محبوب به حساب می‌آیند. این نوع گردنبند دارای یک زنجیر است که در انتهای یک طرف زنجیر، یکی از اشکال هندسی و فانتزی قرار می‌گیرد و طرف دیگر زنجیر باید از داخل آن شکل عبور کند. این گردنبند را با توجه به خلاقیت و نیازی که دارید می‌توانید به روش‌های مختلفی استفاده کنید.

سایز آویز طنابی

این نوع آویز، از مدل اپرا کوتاه‌تر و از چوکر بلندتر است. اما جالب است بدانید با تغییراتی کوچک می‌شود آن را به عنوان چوکر هم استفاده کرد. خوبی این گردنبند، دایره‌ی انتهای آن است که باعث می‌شود بتوانید گردنبند را به سایز دلخواهتان درآورید. اما در شرایط عادی، سایز متوسط گردنبند طنابی، ۸۶ سانتی متر یا ۳۴ اینچ است.

نتیجه‌گیری

حالا که با انواع گردنبندها و سایز مخصوص آن‌ها آشنا شدید. به راحتی می‌توانید گردنبند مناسب خود را بخرید. البته یادتان باشد، چیزهایی که درباره سایز گردنبند زنانه به شما گفتیم، جزو استانداردها است اما می‌تواند برای هر بانویی متفاوت باشد. چرا که آناتومی گردن و بدن خانم‌ها با یکدیگر متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *